Poučevanje mora biti eksperimentiranje

Pred kratkim se mi je pokvaril avto. Napake se ni dalo jasno odkriti. Mehanik je njaprej zamenjal en del. Avto še vedno ni deloval. Nato je zamenjal drugi del in še vedno ni delovalo. Na koncu je bilo potrebno zamenjati motor. Stroški so verjetno presegli ceno avtomobila, ki je že precej v letih.
Morda bi se dalo to napraviti bolj učinkovito in bolj poceni. Brez neke vrste poskušanja in opazovanja rezultatov pa nikakor ne bi šlo.
Tudi pri poučevanju matematike moramo eksperimentirati. Že če imamo enega samega učenca, je to potrebno, v celem razredu pa še bistveno bolj.

delo z elektroniko


Poskušati je potrebno:

  • z različnimi pripomočki,
  • z različnimi načini, kako pripomočke uporabljati,
  • z različno kombinacijo pripomočkov
  • z različnimi pripomočki in različnimi metodami za različne učence.


Pravzaprav gre za neke vrste izdelavo prototipov. Naredimo prototip, ga preizkusimo z učenci oz. z razredom. Kar deluje ohranimo, kar ne deluje, spremenimo.
Morda nekateri pripomočki ali metode nekaj časa odlično delujejo in potem izgubijo svojo učinkovitost.
Neprestano oblikujemo in dopolnjujemo proces poučevanja.
Kako začnemo. Vedno začnemo pri našem trenutnem znanju in razumevanju, kako dano vsebino najbolj poučevati.

Ko to naredimo vidimo učinek in rezultate pri posameznih učencih in v danem razredu. In potem spreminjamo, dopolnjujemo in znova testiramo.

Danilo Kozoderc

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.